Moet de internationale motorrijtuigenverzekeringsbewijs perse groen zijn?

De internationale motorrijtuigenverzekeringsbewijs ook wel "groene kaart" genoemd is verplicht in vele landen. Maar nu heb ik hem per mail gekregen en omdat ik een zwart wit printer heb is die dus kleurloos uitgeprint. Hij is dus zwart wit ipv groen. Kan ik hiermee in Europa probleemloos reizen? Ik heb ooit eens vernomen dat hij origineel moest zijn dus ook de groene kleur omdat je vaak in Oost-Europese landen hierdoor in moeilijkheden kunt komen.

5 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

De naam groene kaart is alleen wat misleidend. Hij hoeft namelijk niet groen te zijn. Een zwart-wit kopie is ook geldig of het mag een ander soort verzekeringsbewijs zijn. Belangrijk is dat alle gegevens van je verzekering er op staan. meeste verzekeringen hebben de groene kaart vervangen voor een digitaal verzekeringsbewijs.

Op het digitale verzekeringsbewijs staat exact hetzelfde als op de groene kaart. Daarnaast kun je de kaart, direct na ontvangst in je mailbox, printen. Ben je het bewijs kwijt, dan kun je hem opnieuw printen en hoef je geen nieuwe aan te vragen.