Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet de internationale motorrijtuigenverzekeringsbewijs perse groen zijn?

De internationale motorrijtuigenverzekeringsbewijs ook wel "groene kaart" genoemd is verplicht in vele landen. Maar nu heb ik hem per mail gekregen en omdat ik een zwart wit printer heb is die dus kleurloos uitgeprint. Hij is dus zwart wit ipv groen. Kan ik hiermee in Europa probleemloos reizen? Ik heb ooit eens vernomen dat hij origineel moest zijn dus ook de groene kleur omdat je vaak in Oost-Europese landen hierdoor in moeilijkheden kunt komen.

5 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De naam groene kaart is alleen wat misleidend. Hij hoeft namelijk niet groen te zijn. Een zwart-wit kopie is ook geldig of het mag een ander soort verzekeringsbewijs zijn. Belangrijk is dat alle gegevens van je verzekering er op staan. meeste verzekeringen hebben de groene kaart vervangen voor een digitaal verzekeringsbewijs.

Op het digitale verzekeringsbewijs staat exact hetzelfde als op de groene kaart. Daarnaast kun je de kaart, direct na ontvangst in je mailbox, printen. Ben je het bewijs kwijt, dan kun je hem opnieuw printen en hoef je geen nieuwe aan te vragen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding