Mag je op de berm parkeren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat verschilt welke berm en waar. Dat is zo niet te zeggen. En je staat in de berm, niet op de berm.

Antwoorden (1)

Ja, in de berm mag je gewoon parkeren.
Ook indien er stopverbod en/of parkeerverbod borden geplaatst zijn. Deze hebben alleen betrekking op de rijbanen, fietspaden. Kortom asfalt.
Let wel goed of de gemeente geen APV = Algemene Plaatselijke Verordening heeft afgegeven voor die plek. Dan mag je er namelijk niet parkeren. Eigenlijk mag de gemeente dit alleen toepassen bij een groenstrook, maar soms is het gewoon niet duidelijk of het de berm of een groenstrook betreft.
Zorg verder dat je de veiligheid niet in gevaar brengt door op die plek te staan. Anders kunnen ze je daar voor beboeten, wat ik overigens ook reëel vind.
Hier komt een super bron.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://verkeersboete.nl/parkeren_in_de_berm_mag_dat/&ved=2ahUKEwi0183GlcLfAhVChqQKHUHJBegQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw3s3IvlRFjwprUVqORQLvUz
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ontvang heel graag de reden van de min. Ik kan zeer goed incasseren.
Ik weet dat dan de naam van jou erbij staat, maar dat maakt niks uit, toch?
Dus, laat horen. Dat zou ik nou eens echt waarderen. Ben oprecht benieuwd.
Erna55
5 jaar geleden
Plus.
Er valt niet te twijfelen aan de deskundigheid van de schrijvers van je bron: ---'Deze blog is geschreven door de juristen van Verkeersboete.nl (N.G.A. Voorbach). Geschreven op 15 augustus 2017.---
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Erna55, bedankt.
Jij hebt de bron goed gelezen en begrepen.
Volgens mij gaan sommigen op hun eigen mening af.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+Plus, @PJJMulder, Nicky Voorbach laat jammer genoeg onvermeld dat men eerst in beroep dient te gaan bij de OvJ en nog NIET moet betalen.
Pas nadat de OvJ het bezwaar heeft afgewezen kan men het team Voorbach inschakelen om namens degene op wiens kenteken de boete is uitgeschreven, bezwaar te maken bij de kantonrechter. Dan moet er wel eerst betaald worden. Bij niet betaling neemt de kantonrechter de zaak niet in behandeling.
Bij een bekeuring (Mulderboete) parkeren in de berm altijd bezwaar aantekenen en nog NIET betalen.
Zelfs op hoog niveau zijn de meningen over in de berm parkeren verdeeld.
http://www.verkeerskunde.nl/blog/blog/parkeerverbod-geldt-niet-meer-voor-de-berm-wat-nu.46631.lynkx
https://verkeersmaatregelen.nl/Home/Weblog/tabid/547/EntryId/45/Parkeerverbod-geldt-niet-meer-voor-de-berm-Wat-nu.aspx
De eerste auto staat met het linker voorwieltje een ietsje buiten de berm, daar kunnen wij weer maanden over muggenziften.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de goede aanvulling JoanDArc.