Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

NL vriend heeft zijn wagen definitief in Kreta achtergelaten.Nummerplaten zijn aanwezig,autopapieren ontbreken.Hoe kom ik aan duplicata?

Hij is dr ziekte niet mr in staat hiervoor te zorgen.Ik ben B en ken de NL wetgeving hieromtrent niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
863

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Bent u (een deel van) uw kentekenbewijs kwijt, dan moet u bij de RDW een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Alleen de bij de RDW geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig, of iemand namens hem, mag de aanvraag indienen. De RDW stuurt het vervangende kentekenbewijs altijd naar de geregistreerde eigenaar/houder. In bepaalde gevallen kan hiervan worden afgeweken, bijvoorbeeld als de eigenaar/houder van het voertuig is overleden. Over andere uitzonderingssituaties kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW."

(Contactgegevens staan in het tweede linkje.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Overigesn heeft eigenaar wel een probleem als de apk en verzekering niet meer aanwezig is.
Auto staat op naam. En ook in het buitenland moet hij APK zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt ja, is een groot probleem. Want een auto krijg je niet zomaar "weg". Papieren kun je gewoon, als eigenaar, bij de RDW opvragen, tegen betaling. En dan terugrijden. Er zou een regeling komen waardoor mensen hun auto in het buitenland apk konden laten keuren. Maar ik ben benieuwd of de ambtenarij daar nog wat mee gedaan heeft. Het is 1 Europa, en heel vaak ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding