Wat is op deze weg de juiste manier van voorsorteren wanneer je linksaf slaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zou je je vraag willen toelichten? Ben je op de fiets of met de auto? Waar wil je linksaf slaan? Direct bij de grijze weg of verderop in het rode gedeelte? Is het een weg met eenrichtingsverkeer? Of is aan de andere kant van de middenberm de andere rijstrook de andere kant op?

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je op de fiets bent.
De roodbruine strook rechts heet 'fietssuggstiestrook'.
Daar mag je met de auto gewoon overheen rijden, en als fietser mag je er naast gaan rijden.
Het is immers geen voorgeschreven fietspad.
Voorsorteren doe je dus alsof die strook er helemaal niet is.
Links op je rijstrook, tegen de as van de weg gaan rijden.
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Fiets-suggestie-strook
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ben een auto bestuurder hahah en ik wil links af dus het fietdpad heeft daar niets mee te maken toch moet ik tegen de links as van de weg aanzittennis mijn vraag
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er staat een fietslogootje op. Het is dus geen suggestiestrook, maar een volwaardige fietsstrook.
ItisILeClerc
5 jaar geleden
Er is maar éen rijstrook, dus er valt weinig voor te sorteren.