Is de dure premium benzine of diesel uiteindelijk goedkoper of is het gewoon marketing van de olieproducenten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Goede vraag, kijk vanavond (20 november 2010) naar kassa daar gaan ze het over deze vraag hebben.

Kassa gaat zaterdag over zogeheten premium benzines, de duurdere benzines die worden verkocht onder namen als Shell V-power, Total Excellium en BP Ultimate.

Allemaal brandstoffen waarvan wordt beweerd dat je meer kilometers kunt rijden op dezelfde tank. Bovendien houden deze benzines de motor schoon.
Kassa heeft als eerste deze brandstoffen onafhankelijk laten testen.
Het onomstotelijke antwoord of dure premium benzine werkt of niet, ziet u zaterdag in Kassa om 18.55 uur op Nederland 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan weet ik ook het antwoord op die vraag al: nee

Andere antwoorden (4)

UIteindelijk zonder twijfel alleen maar duurder.
Als je "gewone" benzine tankt en er af en toe een flesje motorreiniger door heen gooit heb je hetzelfde effect en ben je minder kwijt.
Als je uitrekent wat je zuiniger volgens de oliemaatschappijen per tankbeurt ben je snel al weer kwijt aan de meerprijs van zo'n dure premium benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de trefwoorden bij deze vraag zie ik ook "oplichting" staan. Ik denk dat het geen oplichting is, maar wel marketing. De voordelen van al die wonder-brandstoffen worden erg overdreven.

In de link hieronder kun je de uitzending van de "Keuringsdienst van Waarde" van enkele weken geleden terugzien. Daar blijkt dat het allemaal een beetje onzin is. Het scheelt wel iets, maar het komt voornamelijk, omdat mensen die deze brandstoffen tanken, ook zelf al wat bewuster en zuiniger rijden. En dan krijg je een vertekend beeld.

Ook Vara Kassa zal er vanavond (20 november) aandacht aan besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laatst programma gezien wat daarover ging. d8 de keuringsdienst van waarde. conclusie was dat het eigenlijk in verhouding nix uitmaakt. het is duurder, maar je rijd meer kms en daar verkijken mensen zich wel eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanavond bij kassa was de uitkomst dat er totaal geen verschil zat in de prestaties tussen de premiums en gewone benzines, dus je rijdt er niet meer mee. Flauwekul dus gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je voor jouw fotootje plussen? Vast niet, maar ik doe het toch !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat mag;) you animal!
Volgens het onderzoek van "Kassa" blijkt het inderdaad geen bal uit te maken. De oliemaatschappijen zelf doen er erg geheimzinnig over en willen geen commentaar geven. Persoonlijk denk ik dat we weer eens voor de zoveelste keer blij gemaakt worden met een dode mus!