Kan je alleen het afleverpakket annuleren?

Bij het kopen van mijn auto werd er een afleverpakket aangesmeerd.
Met:

Afleverpakket: PLUS --> €795

- 12 maanden BOVAG garantie( staat bij samenvatting auto dat het er bij zit.)
- Halfvolle tank brandstof
- Minimaal 1 jaar APK( loopt tot 8 aug 2024)
- Kleine onderhoudsbeurt( is op de website 200euro)
- 1-jaar mobiliteitsgarantie( ik ben lid van anwb)
- Afdracht tenaamstelling( hoort wettelijk in de prijs inbegrepen)
- Vrijwaring inruil auto

Ik heb gebeld om het te annuleren het pakket maar ze zeiden dat ze al met de auto bezig waren. Mijn voorstel was dan alleen een kleine beurt te betalen. Omdat de rest overbodig is voor mij.
Hij wimpelde me weer mooi af met dat ik het niet meer kan annuleren omdat hij overal mee bezig was.

Hoe kan ik dit oplossen? Kan er weinig over vinden om het pakket te annuleren. En alleen bovag en kleine beurt te willen.

Groeten Lisa

7 maanden geleden
in: Auto's
jc54
7 maanden geleden
Ik maak uit de vraag op, dat je de auto gekocht hebt mét afleverpakket, en dat je daarna het pakket wil annuleren. Dat had je bij de aankoop moeten melden en niet achteraf. Een half pakket (wat jij wil) zal een garage niet willen verkopen, omdat daar nu eenmaal een stukje verdiemodel in zit. Ik ben bang dat je pech hebt; gekocht is gekocht.
Utrecht
7 maanden geleden
En lidmaatschap van de ANWB vervangt geen mobiliteitsgarantie. Je moet lid zijn van de ANWB Wegenwacht om geholpen te worden.
wodka
7 maanden geleden
Dankjewel voor je reactie. Ja, ik heb inderdaad getekend voor een afleverpakket. Eigenlijk de dag later al gebeld hierover. Ze hebben het mooi verkocht.
ANWB wegenwacht bedoelde ik
Inekez1
7 maanden geleden
Volgens mij is het niet eens meer toegestaan dat verkopers dit soort extra kosten bij verkoop mee rekenen.
Maar mij is niet helemaal duidelijk of dit een verplicht pakket was, of dat je deze optie hebt gekozen in plaats van een ander minimumpakket dat verplicht was.
Sowieso is het een erg duur pakket voor wat er wordt geboden. Een deel van die kosten had eigenlijk in de normale verkoopprijs van de auto moeten zitten. Als het mogelijk is, zou ik de hele koop ontbinden en ergens anders een auto kopen. Dit soort verkopers heb je uiteindelijk ook niks aan als je wel een keer aanspraak moet maken op die garantie. https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/autorijklaarkosten
wodka
7 maanden geleden
Dankjewel voor je reactie. Het pakket werd geadviseerd alsof je geen bovag garantie zou krijgen als je het niet neemt, dus ze niks voor je kunnen doen als er iets is. In de samenvatting van de auto staat er bovag garantie bij.
Hij heeft het gewoon goed gedaan met zn verkoop truc en ik ben er in gestonken en getekend voor een pakket waar meer - dan +punten in zitten.
TurfGraver
7 maanden geleden
Bovag garantie is niet verplicht tenzij ze adverteren via viaBOVAG.nl
wodka
7 maanden geleden
Klopt. alleen staat er in de samenvatting van de auto 12 maanden bovag garantie

Geef als eerste antwoord