Mag ik een tandemasser trekken met een B-rijbewijs?

Mijn auto weegt 1100 kg en mag maximaal 1200 kg trekken. Samen is deze combinatie niet groter dan de maximale 3500 kg, die voor het B rijbewijs geldt. Mag ik dan met deze combinatie een tandemasser trekken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag, zo lang het gewicht binnen de grenzen blijft. Let wel op of je een tandemasser met of zonder eigen kenteken hebt. Een tandemasser zonder eigen kenteken mag nl. aanzienlijk minder lading vervoeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
teusvh
6 jaar geleden
Let wel op: het gaat niet om het actuele gewicht van de aanhanger (en je auto), maar om het maximaal toegestane gewicht volgens de papieren. Dat mag voor de combinatie maximaal 3,5 ton zijn.