Bestaan simulators om het praktijkexamen voor het rijbewijs te kunnen oefenen?

Zoals een videogame, maar dan met de besturing zoals die in een auto zit (stuur, gaspedaal, koppeling, rem, versnellingspook). En waarmee je dan door een stad rijdt (niet echt dus maar op een scherm) en waarbij je stoplichten hebt en hier en daar voorrang moet verlenen of allerlei situaties mee kunt maken zoals die in het echte verkeer ook plaats vinden.
Zodat je dus eindeloos kunt oefenen in een veilige omgeving alvorens je in het echte verkeer gaat oefenen.
Maar dan wel een pakket dat je thuis kunt installeren.

een jaar geleden
in: Auto's
1.6K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
vraag is eerder gesteld
https://www.startpagina.nl/v/speelgoed-games/games/vraag/161997/bestaat-computergame-traint-auto-rijden/
Cryofiel
een jaar geleden
Er zou een rijsimulator moeten worden ontwikkeld die andere verkeersdeelnemers jouw gedrag laat vertonen. Dus: als jij telkens vlak voor iemand de weg opschiet, gaan de andere (gesimuleerde) verkeersdeelnemers datzelfde gedrag bij jou vertonen. Vind je dat vervelend? Mooi - dan weet je wat jij bij anderen doet. Lijkt me voor sommigen heel verhelderend...

Antwoorden (1)

Ja die zijn er
https://easy2drive-verkeersopleidingen.com/autorijles/simulator/
een jaar geleden