Mag je als je 16,5 bent en je rijbewijs voor auto hebt, op een quad van 90km/uur rijden?

Ik vroeg me dus af of je als je je rijbewijs hebt. Als 16,5 jarige waarbij je in de auto wel iemand naast je moet hebben. Of je dan alleen op een quad van 90km/uur mag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (2)

Nee, één van de eisen om op een dergelijke quad te mogen rijden is dat je minimaal 18 jaar bent. Je mag vanaf 16 jaar wel op een quad rijden die is goedgekeurd als bromfiets. Daarvoor gelden dan wel de regels voor een bromfiets, waaronder de beperkte snelheid.
Inekez1
6 jaar geleden
Je mag pas vanaf je 17e mag je praktijkexamen doen. Dus dan kan je pas een rijbewijs halen. Maar nee je moet 18 zijn om een Quad te rijden.