Ik ga een jaar een uitwisseling naar Amerika doen, kan ik dan daar een rijbewijs halen?

Ik ben dan 16

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja hoor. Dat kan.

Antwoorden (1)

Als jouw High School het aanbiedt als vak (dat doen de meeste high-schools, maar niet alle) dan mag je gewoon dat vak volgen en je rijbewijs halen. Je hebt er echter weinig aan, want als uitwisselingsstudent mag je niet autorijden, je bent niet verzekerd als je iemands auto leent. In Nederland is je rijbewijs niet geldig. Het enige voordeel dat je hebt is de (geringe) rij-ervaring in een automaat waardoor je misschien een paar rijlessen minder nodig hebt voor je Nederlandse rijbewijs.

"Uitwisselingsstudenten mogen rijlessen nemen en hun rijbewijs halen, wanneer dit op de High School als vak wordt aangeboden. Wanneer ze hun rijbewijs hebben gehaald mogen ze echter geen autorijden in Amerika, vanwege de vele risico’s die hier aan verbonden zijn. Daarnaast is het rijbewijs in Nederland niet geldig en moet de student in Nederland altijd opnieuw theorie,-en rijexamen doen."
Inekez1