Kan de auto uitvallen door lege accu?

Tijdens het rijden viel de auto uit, hij deed niks méér. Anwb kwam en die zei de accu is leeg. Het is niet de dynamo of iets anders. Mijn vraag is nu, kan de auto uitvallen door lege accu? Als je rijd dan laadt de accu toch juist op?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
8.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Als je rijd dan laadt de accu toch juist op?"
Als ANWB zegt dat de Dynamo goed is, dan is wellicht je accu defect? Maar volgens mij laad je accu niet bij en is je dynamo defect. Garage kan eventueel de fitheid testen van je accu.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind het ook een wazig verhaal. Als de accu dood is zou de auto aangeduwd moeten kunnen worden en een draaiende motor moet zonder accu normaal blijven draaien. Als de dynamo of spanningsregelaar kapot is dan word de accu niet meer opgeladen en zal de auto uiteindelijk door een lege accu stil komen te staan. Maar dan is dus je laadcircuit (dynamo of spanningsregelaar) defect.

Antwoorden (1)

Accu kan inderdaad “dood” gaan. Tenslotte hebben die dingen ook niet het eeuwige leven. Zonder accu kan een auto niet rijden, en zul je deze met aanduwen of slepen ook niet aan de praat krijgen. Kun je in principe zo doormeten, weet niet of dat ook gebeurd is.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een auto kan wel degelijk zonder accu rijden. En kan ook aangeduwd worden.