Welke rijstrook is veiliger? De linker of de rechter?

Uitgaande van een auto op een vierbaansweg met twee rijstroken voor dezelfde richting.
Ik weet ook wel dat spookrijden het minst veilig is :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Het beste antwoord

Op de rechter rijstrook rij je langzamer, waardoor je veiliger kan remmen als er wat is.
Er is rechts van je een vluchtstrook. waarnaar je kan "vluchten".
Op de rechter rijstrook, haal je niemand in, dus kan je minder verkeerde inschattingen maken.
Het als maar van rijbaan veranderen is niet nodig, juist hierdoor gebeuren veel ongelukken.
Doordat je rustiger, meer ontspannen rijdt, heb je beter overzicht.
Het maakt op de totale reisduur veel minder uit dan de meeste mensen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een stuk zuiniger.plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten eef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vette plus voor ED!! Heel goed antwoord!!

Andere antwoorden (4)

De rechter. De vluchtstrook ligt er pal naast, daardoor is er vaker een uitwijkmogelijkheid voorhanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rechter.
Want op de linkerrijstrook rijden al die hardrijders en snelheidsduivels en haastmakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rechter, want als een spookrijder op de verkeerde baan zit rijd hij rechts, dus op de linker rijstrook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet zegt dat je uiterst rechts moet rijden dat zou dus de veiligste strook moeten zijn.
Het snellere verkeer kan je dan links inhalen.
Nadeel kan zijn dat je tussen vrachtverkeer komt te rijden in dat geval zou ik de keuze maken om zelf in te gaan halen tot je niet meer ingeklemd rijdt tussen de grote jongens.