Waarom stottert mijn auto met warme motor?

Mijn auto (peugeot 108) stottert wanneer de motor warm is, bij constante snelheden.
Het gaat met name om snelheden tussen 30-60.
Op de snelweg merk je er niets van.
Het voelt een beetje alsof iemand heel snel, korte drukken op het rempedaal geeft.
Het is niet zo hevig dat ik niet meer kan rijden, maar het is vooral heel vervelend.
Ik kan mijn cruise control op 50 al niet meer gebruiken omdat het rijden dan vervelend is.

Bougies zijn al vervangen, heeft niet geholpen.
Evenals de computer laten uitlezen, worden 0 foutmeldingen gegeven.
Ook een busje brandstofreiniger heeft niet mogen baten.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
11.3K

Antwoorden (1)

Inhouden en stotteren was en is bij de auto een veelvoorkomende storing waardoor u soms zelfs met uw auto tot stilstand komt en vervolgens de auto niet meer aan de praat krijgt. Wat dan ook een welbekende storing is bij de auto pechhulpdienst.

Bij de oudere auto’s waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is, was en is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak van slechte of vervuilde bougies , de contactpunten of de verdelerkap / kabels van de ontsteking maar ook een vervuilde benzine filter of carburateur was en is vaak de oorzaak.

Bij de auto’s van de laatste jaren ligt het probleem van inhouden en stotteren, langs de elektronische storingen erg vaak bij Vervuilde inspuiting / injectienaalden, waardoor de inspuiting en verstuiving van de brandstof niet goed verloopt met als gevolg dat de motor van de auto zich vreemd zal gedragen. Zeker als dit bij meerdere injectie naalden tegelijk aan de orde is, wat dan ook vaak het geval is.
fremar