tape op verlichting race auto's?

ik sta op tt in assen, duitse autodag, en zie dat veel van de oudere race auto's met gele of zwarte tape een kruis of streep over hun koplamp hebben. heeft dit een doel, of is het voor de show?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Het beste antwoord

Ze willen daarmee voorkomen dat bij een eventuele breuk van het glas er stukken op de baan terechtkomen.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waren dit oude Engelse raceauto's met het stuur aan de rechterkant? Om ook met deze auto's na de show op de openbare weg van het vaste land te kunnen rijden, worden de koplampen deels afgeplakt, omdat ze voor ons verkeer de verkeerde kant staan opgericht. Zonder afplakken verblinden ze tegenliggers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu pas, dat het om een Duitse autodag ging. Mogelijkheid is er dan natuurlijk nog steeds, dat het om export auto's naar UK ging, al is dit minder waarschijnlijk wellicht.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Denk dat het te maken heeft met veiligheid.
Glas en glassplinters zijn gevaarlijk. door het afteplakken
blijft het een geheel.
Veel plezier nog.