Moet je je auto airco aanlaten in winter?

Ik hoor van sommige mensen dat je hem altijd aan moet laten omdat het systeem zich dan smeert.
Anderen beweren dat dit extra brandstof verbruik oplevert en raden aan om hem uit te laten.

Wegen de kosten van het extra verbruik op tegen een eventuele reparatie van het systeem?
Ik denk dat je hem dan beter aan kunt laten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik heb de airco regelmatig nodig in de winter, dan beslaat de voorruit aan de binnenkant vaak.

Antwoorden (1)

Het is heel simpel, als je het warm hebt doe je de airco aan en als je het koud hebt de kachel.
Wat anime zegt is inderdaad handig bij beslagen ruiten omdat de airco behalve koelt ook het vocht onttrekt. En dan vol de kachel én airco aan.