Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een nieuwe kentekenplaat (2cijfer 3letters 1cijfer) voor mijn bestaande auto, hoeveel kost dit en hoe doe ik dit?

Simpelweg omdat mijn huidige lelijk is geworden. Ik zou graag, als ik dan toch bezig ben, in de nieuwste vorm (2cijfer 3letters 1cijfer) willen hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan op vertoon van je kentekenbewijs nieuwe platen laten maken.
Alleen wel met je huidige kenteken erop. Die zit namelijk gekoppeld aan je auto. En kan niet gewijzigd worden.
De ene manier om een nieuw kenteken te krijgen is een andere auto kopen met een plaat die aan je wensen voldoet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daarnaast is de huidige serie 2 letters - 3 cijfers - 1 letter; niet 2 cijfers - 3 letters -1 cijfer, zoals je aangeeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit gaat niet lukken. Zelfs als je je auto uitvoert, en daarna weer invoert, dan krijg je het originele kenteken terug. Het kenteken dat de auto gekregen heeft bij de eerste uitgifte in Nederland is van deze auto en blijft bij deze auto horen.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je auto op gas laat rijden (icm benzine) moet je auto opnieuw gekeurd worden en krijg je wel een nieuw kenteken. Met de nieuwe letter-cijfer combinatie. Het lijkt me de enige (maar onnodige) mogelijkheid. Ik zou gewoon een nieuwe versie (met je huidige letter-cijfer combinatie) aanvragen zoals al in de reacties beschreven staat.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding