Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebroken voorveer auto, wat zijn de kosten ongeveer voor vervanging?

Tijdens het rijden hoorde ik een harde knal. Toen ik keek zag ik dat de voorveer gebroken was. Het betreft een Renault uit het jaar '99.

Wat zijn de kosten ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
57.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik had een tijdje geleden ook de veer aan de linker voorkant kapot. De rekening was toen ongeveer €150 euro.

Helaas is 3 dagen later ook de rechter voorveer kapot gesprongen. Het schijnt namelijk vrij normaal te zijn om bij 1 kapotte veer ook de andere kant te vervangen, maar ons is dat helaas niet gezegd. Als het goed is kan je garage heel goed inschatten of het voor dit type Renault wel of niet verstandig is om beide kanten te vervangen.

Bespreek dit dus even met de garage. Het is iets namelijk goedkoper om ze in 1 keer te laten vervangen dan in 2 keer. En het kan je een hoop irritatie schelen als je niet twee keer in korte tijd stil staat en je auto twee kwijt bent voor reparatie.

De tweede reparatie was bij een andere garage en kostte ongeveer hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De veer kost ca. 60 euro. Plus nog een uur of twee werk, dat moet onder de tweehonderd euro kunnen. Kijk of je andere veer ook niet meteen moet laten vervangen, het is een kwestie van roestinwerking.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
van de week nog gehad (bij keuring auto)
€125,- incl. alle kosten zoals uurloon, btw en weet ik veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betreft de prijs zou ik zeggen max € 300 voor de twee met werkuren inbegrepen, dit hangt af van het type renault (wat je niet bij vermeld) en zeker met de twee vervangen wanneer die even oud zijn want indien er een niet stuk is , dan kan ze wel versleten zijn.De veerkracht verminderd. Men zegt dan dat ze lam zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding