mijn opel gaat niet harder dan 20km.. wat kan het zijn?

Zomaar uit het niets begon mijn opel vectra c ( 2.2 uit 2005 ) raar te doen. Auto kon niet harder dan 20/30 rijden? Hij is dan door iemand anders naar een garage geweest waarbij ze dat ene 'stekker' ( zie foto) los hebben gemaakt waarbij hij tijdelijk gefixt zodat we naar huis konden gaan. Maar inderdaad als ik hem weer erin plug wilt het niet harder dan 20/30 en als je het eruit haalt weer wel ( met enigine light ). ik ben langs een nederlandse garage gegaan om te vragen hoe of wat ( dit ongeval gebeurde in duitsland ) en ze hebben me de volgende codes gegeven :
-P0191 brandstofdruk regulatie
lage spanning
intermitterend

- p1191 circuit sensor brandstofraildruk
lage input
permanent

Ik wilde dus jullie meningen vragen. Wat kan er mis mee zijn en hoe heet die 'sensor' of stekker die nu los is in mijn auto?

Toegevoegd na 17 minuten:
ik heb begrepen dat ' p1191' brandstofstuk sensor is? en dat de andere code hier een gevolg van is. kan dit kloppen? en als ik deze sensor vervang is het dan verholpen? of moet echt die hogedruk pomp van 400/500 euro vervangen worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
9.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oh, besefte ik niet. ik zal even rond kijken, toch bedankt:D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor je hulp! ik heb het hier en daar even nagevraagd en het klopt. ik zal het deze week laten repareren.

Antwoorden (1)

De sensor hoef je niet te vervangen.
Die is in orde want hij registreert het mankement.

De motor krijgt te weinig benzine door een defecte brandstofpomp.
Doe wat hierboven al is aanbevolen, haal een pomp bij de sloop en laat hem door Beun de Haas er in zetten.

(Voordat je de pomp ophaalt eerst even overleggen met Beun)
Edraket
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb het aan beun gevraagd en inderdaad, het klopt.
bedankt voor je hulp!