waarom is de productie van de Trabant al sinds 1991 gestopt en worden er nog wel lada's en lancia' s gemaakt?

6 jaar geleden
in: Auto's
5.9K
ronron1212
6 jaar geleden
wat hebben die merken met elkaar te maken dan lancia komt uit italie. de trabant uit oost duitsland. de lada uit rusland.
yorick70sgreak
6 jaar geleden
oke ik dacht dat lancia ook uit rusland komt.
maar de lada dat snap ik nog niet. rusland viel vroeger ook onder het voormalig oostblok en die auto's worden nu nog gemaakt je zou zeggen alle oost blok auto' s waren slechte auto' s. maar de Lada die is altijd nog gebleven daarvan.
yorick70sgreak
6 jaar geleden
bedankt voor jouw antwoord
ronron1212
6 jaar geleden
Rusland was het oostblok oost duitsland is daar bij gekomen na de tweede wereldoorlog. De lada heeft een normale motor en de trabant had een vieract
ronron1212
6 jaar geleden
Ondanks al die vernieuwingen had de Trabant 1.1 in het verenigde Duitsland geen kans. Dit lag niet aan het onveranderde uiterlijk of de hoge prijs. De inwoners van het voormalige Oost-Duitsland wilde na 40 jaar een ’west’auto hebben. Na 1990 vonden daarom ook veel Trabi’s een treurig einde op de sloop. Op 30 april 1991 rolt de laatste Trabant, een roze, van de band. Het Volkswagenconcern kocht de fabriek op, demonteerde de productielijn en sloopte het grootste deel van de gebouwen in Zwickau.
jc54
6 jaar geleden
@ronron1212; Wat is volgens jou een normale motor? En bovendien was de Trabant voorzien van een tweetakt motor.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trabant
ronron1212
6 jaar geleden
@jc54 dat klopt alleen de laatste modellen waren viertact
ronron1212
6 jaar geleden
@jc54 een koffiemolen is geen motor

Antwoorden (1)

De fabriek van de Trabant bleek na de eenwording van Duitsland in 1990 niet langer levensvatbaar.

De andere twee merken zijn gaan samenwerken met andere merken, Lada met Renault-Nissan en Lancia met de FIAT-groep. Zo konden deze blijven voortbestaan.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
AvtoVAZ ging in 2002 in zee met de Amerikaanse autoproducent General Motors Sinds 2014 is Renault-Nissan meerderheidsaandeelhouder van AvtoVAZ en zijn de oude modellen uit productie genomen.
Antoni
6 jaar geleden
Een aantal nieuwe modellen is er voor in de plaats gekomen, zoals de Largus en de Granta. De Largus is een omgedoopte Dacia Logan van de eerste generatie en de Granta is een doorontwikkeling van de Kalina in sedan en liftback versie. Eind 2015 zijn de Vesta en de XRAY gepresenteerd. Deze auto's breken met alle voorgaande ontwerpen van Lada, duidelijk is de invloed van Renault-Nissan te zien. De 4×4 heeft in 2014 voor de tweede keer in zijn 37-jarige bestaan een update van het uiterlijk ondergaan, met onder meer kunststof bumpers, dakrails, airco en lichtmetalen velgen. Deze "upmarket" versie heet Urban, de oorspronkelijke 4×4 blijft daarnaast gewoon leverbaar.