Mag je op eigen terrein parkeren?

Mag je op je gazon aan de zijkant van je (huur)huis, zichtbaar van de straat, parkeren, zonder dat er een oprit is? Dit is wat buren dagelijks doen en het is geen gezicht. Dit terwijl er genoeg normale parkeergelegenheid is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen parkeren dus in een eigen tuin? En jij vind dat niks omdat je het "geen gezicht" vind? Tja, helaas zijn jouw normen niet iedereens normen. Ik woon bij een school. Dat is geen gezicht.
Ik vind de kleur van de auto van de buren lelijk: geen gezicht.
Het busje van de koffieboer wordt vaak op de stoep geparkeerd: echt geen gezicht! Maak je niet zo druk.

Antwoorden (8)

Ja dat mag, tenzij de verhuurder het verbied kin het huurcontract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag, tenzij:
- het door een gemeentebepaling expliciet verboden is;
- er voor een uitgang (zelfs de inrit van je eigen garage) wordt geparkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat niet voor parkeren is ingericht, (bestrating, inrit etc),
daar mag men niet parkeren indien men in een huurhuis woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet en is geen parkeerplaats.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit antwoord wijkt af van de anderen, mag ik vragen waarop het gebaseerd is?
ronron1212
13 jaar geleden
Je mag met je auto nooit over de stoep om te parkeren dat 1. Daarnaast is het zo dat de plaats ingericht dient te zijn als parkeerplaats. Hiervoor moert een vergunning zijn. de inrichter dus de gemeente bepaald waar er geparkeerd mag worden en richt daar de straat ook voor in. Als je naast je huis wilt parkeren zul je dus vergunning moeten hebben om een inrit te mogen maken
Nee, want de buren mogen niet over de stoep rijden (of is er geen trottoir?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit mag niet.

De grond naast de woning is waarschijnlijk in het bestemmingsplan bestemd als tuin. Indien je hier gaat parkeer wijkt het gebruik af van de bestemming.
Hiernaast heb je geen in of uitrit ( vaak schuine steen in stoeprand ) naar de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kontakt opnemen met woning verhuurder en evt buurtagent. Gemeenten en woningbouw org. zijn tegenwoordig vrij streng in dit soort zaken. Geldt bijv ook voor caravans en boten op erfen.

Wel duidelijk aangeven dat je 'klacht' annoniem behandeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de stoep niet is ingericht om er naar te kunnen rijden.
Schuine oprit, mag het niet.
Alle andere ja en nee komen pas daarna.