Mijn radioontvangst van de opel vectra is ineens heel slecht en nu zeggen ze dat de antenne in je achterruit zit, maar waar moet ik zoeken?

met de radio zelf is niks mis, weet ik 100% zeker, heb ik allemaal nagekeken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Kan soms komen door een kabelbreuk,of een antenne plug die defect is of de antenne voet is nat geworden van binnen.
Meestal is er slechte radio ontvangst omdat de antenne niet 'bekrachtigd' word.
d.w.z. de antenne krijgt geen voeding vanuit de radio.
controleer of de blauwe draad vanuit de radio doorloopt in de kabelset van de auto.
soms zijn er 2 remote's; een ant. remote en een system remote.
de ant. remote is voor de (elektrische) antenne.
de system remote is voor de versterkers.
hoe controleer je je radio ontvangst??
als je een radio hebt met middengolf (AM) kan je het makkelijk testen.
Zet hem op middengolf en laat hem naar zenders zoeken,vind hij niks heb je geen goede ontvangst,is je radio/antenne/kabel niet in orde,
vind hij zenders dan is je ontvangst goed.
in veel auto's zit de antenne in de voorruit of andere ramen verwerkt,dat is mooi voor het uiterlijk maar qua ontvangst nogal eens lastig,zulke antenne's hebben een voeding nodig.
zorg daarom altijd dat de remote van je radio aangesloten is.
AWM
14 jaar geleden
Opel... tsja, ik zou een auto kopen ipv dit hondenhok.

Vraag me wel af hoe jij denkt dat die atenne in de ruit zit. Ben je op zoek naar zo'n glimmende uitschuifstok in de ruit? Fail, die zit 'r dus niet. Let op zoiets als je ruitverwarming (of zit dat standaard niet op een Opel?)

Maar goed, die ruitantennes willen nog wel eens een breuk hebben. Meet het eens door.