Een diesel motor met een km stand van 276.000. Nog verstandig om te kopen of paar duizend meer betalen voor een ton eronder.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt al goede Antw: hier nog een over weging , een diesel auto uit het b segment ,daar 2duizend boven op kan relatief veel zijn ,dat terwijl het bij een diesel in het top segment maar wat :)meer is . Bedenk ook hoe veel km verwacht je zelf in welke tijd er op te zetten (50000?)in een jaar en wat is de auto dan nog waard .bijna niks ?! De motor nu in goede staat ,?dan maak ik me daar niet zo druk om . Maar alles er om heen ,van wiel ophanging ,interieur ,enz .als de prijs laag genoeg is om een grote rep op tevangen . Maar nogmaals ,denk door ,wat je er mee wil ,in tijd en km ,en ook wat is de auto dan nog waard. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik neem aan dat het om een auto gaat met een dieselmotor. Als je voor een paar duizend meer een vergelijkbare auto kunt kopen kopen met een ton minder, dan zou ik je dit willen aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is moeilijk te zeggen. Het ligt eraan wat voor auto het is. Ik heb ooit een saab gekocht met een 2.2 tid diesel met 233000km op de teller. Daar heb ik 50000 probleemloze kilometers mee gereden toen ik hem weer verkocht. En ik ken mensen die met dat blok makkelijk de 4,5 ton gehaald hebben. Maar niet ieder dieselblok is natuurlijk hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel moeilijk om daar iets zinnigs over te zeggen. Veel is afhankelijk van het merk en het onderhoud dat er wel of niet aan gepleegd is, alsmede de rijstijl van eerdere eigenaar.
Ikzelf werk aan dieselmotoren die ruim een miljoen kilometers draaien (vrachtauto's) maar ik weet dat er meer dan genoeg personenauto's zijn die gemakkelijk een half miljoen kilometers halen.
jc54
12 jaar geleden
Merk afhankelijk en bouwjaar afhankelijk.
Zie mijn reactie op je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat natuurlijk niet alleen om de motor zelf. De motor is doorgaans het meest probleemloze onderdeel bij auto's, of het nou diesel of benzine is. Zeker bij een diesel hoeft 276K geen probleem te zijn. Maar er zijn nog zoveel andere dingen die bij een hoge KMstand problemen kunnen geven. Remmen, versnellingsbak/automaat, stuurinrichting, vering, schokbrekers en noem maar op. En hoe is de wagen bereden? Hoe is het koetswerk eraan toe? Sat zijn toch ook allemaal dingen die in de overweging een rol moeten meespelen.