Wat is het verschil tussen deze twee verschillende ruitverwarmingknopjes?

Hoi,

Ik heb een vraagje over het instrumentenpaneel van een Ford Focus ST.
Ik zie namelijk 3 verschillende knoppen voor het bedienen van ruitverwarming. Ik neem aan dat 1 de voorruitverwarming is en 3 de achterruitverwarming. Maar wat is dan nummer 2?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oftowel: wat is het verschil tussen knopje 1 en knopje 2?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
6.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Luchtstroomrichting - voorruit:
Druk op de toets om de luchtstroom richting de voorruit te leiden. U kunt deze instelling ook gebruiken om de voorruit te ontwasemen of van een dun laagje ijs te ontdoen. Wanneer de temperatuur
hoger is dan 4 °C, schakelt de airconditioning automatisch in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Knopje 1 is de voorruitverwarming. Knopje 2 is de voorruitontwaseming via de airco.

Het beste antwoord

1 is de elektrische voorruitverwarming. Die gaat via de hele kleine draadjes die je in je voorruit kan zien lopen.
2 is de aanjager. Die blaast warme (of koude) lucht via de sleuf onder je raam langs het glas.
3 is inderdaad de achterruitverwarming, via de dikkere lijnen die in je achterruit zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met knopje 2, en de 2 knoppen daaronder kan je dus bepalen waarlangs je de koude of warme lucht wil voelen via de ventilatoren.

Het knopje waar "Max" bij staat is hetzelfde symbool als knopje 2. Deze zorgt dus dat je in 1x snel veel lucht kan laten blazen om je raam te ontwasemen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!