Afvoerpijpje verstopt airco auto?

Ik heb sinds een aantal weken een lekkende airco in mijn auto.
Citroën C4 VTS uit 2005.

Er lekt (niet stinkend) water IN mijn auto, zowel aan de bestuurderskant als aan de bijrijderskant. Na eventjes rijden is de bekleding vochtig en bij langer rijden staat er zelfs een beetje water bij de voeten. Er loopt ook een druppel lijntje uit de airco uitgang bij de voeten. De airco zelf doet het verder nog heel goed.
Waarschijnlijk is een afvoerpijpje verstopt waardoor condens water lekt.
Klopt mijn conclusie?

Of heeft iemand het idee dat deze klacht ergens anders aan ligt?

Enig idee wat dit kost om op te lossen? (en waar dit het beste kan)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Komt me zeer bekend voor, heb ik ook gehad. Het condenswater van de airco lekt normaal gesproken in een soort opvangbak van waaruit het afgevoerd wordt. Als dat afvoerpijpje verstopt zit, zoekt het water een andere uitweg. Ik ben indertijd naar Kwikfit gegaan, die hebben de leidingen een keer doorgeblazen en daarmee was het probleem opgelost. Was toen 'service van de zaak' maar dat kan natuurlijk per vestiging verschillen. Een volledige servicebeurt voor de airco zal rond de 75-100 kosten.