Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Om de hoeveel kilometer moet mijn distributie riem vervangen worden van mijn Audi A6 2.4 Benzine uit 1999?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

dat is per merk verschillend,maar in je boekje wat bij de wagen hoort staat dat vermeld.informeer daarna want een gebroken snaar brengt zeer grote schade aan je motor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min slaat nergens op. Het klopt gewoon dat het per auto verschillend is.
Ga uit van 90000 km.
Of na 5 jaar rijden.
Neem geen onnodig risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de benzine binnen 5 jaar en tussen de 100.000 en 120.000km
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
120 000 Km

http://wiki.tdiclub.nl/Distributieriem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat in het onderhoud boekje. Maar al die vermelde getallen zijn vaak aan de korte kant. Deze aanhouden is redelijk veilig maar garandeerd niks, iets verlengen van de interval in km of jaren kan wat besparen en het is niet zo dat hij gelijk breekt als je daar wat in rekt. Dus bij twijfel vervangen maar geen angst dat anders gelijk alles kapot draait.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je uitleg, ik heb nu ongeveer 115.000 km gemaakt vandaar mn vraag
Bij de meeste auto's is het 60.000km of 4 jaar dus als je het niet zeker weet zou ik daar ook mar vanuit gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding