Word een oplader in de sigaretteaansteker van een auto niet heet?

En als je op vakantie gaat en een lange dag rijd hoelang kan hij er dan in blijven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat is toch het zelfde als een stekker dus ja die kan er in blijven

Het beste antwoord

Er gaat doorgaans geen oplader in de sigarettenaansteker maar een omzetter van 12->5V En nee dat wordt niet heet na lange tijd van gebruik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een auto oplader van belkin gekocht voor mijn telefoon. Dus even in leken taal, niet met een gewone stekerdoos aan sluiting maar een soort buisje waaraan twee lipjes aan de zijkant zitten en een bolletje aan de onderkant. Kan ik die er zo in drukken of moet er nog iets tussen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon inpluggen. Je telefoon trekt niet meer stroom weg dan nodig, en dat is niet veel. Dat een sigarenaansteker gaat gloeien komt omdat er een kortsluiting gemaakt wordt. Daarom is de zekering van die sigarenaansteker een hele sterke. Bij opladen wordt er geen kortsluiting gemaakt, maar gewoon een stroomkring dat geen schade of hitte kan veroorzaken.

Andere antwoorden (1)

Het gaat erom hoeveel stroom het apparaat(je) vraagt dat ze erop aansluit. Ik heb in mijn eigen auto mijn sigarettenaansteker laten smelten door er een koelbox op aan te sluiten, die veel te veel stroom trok. Een oplader vraagt niet zoveel, dus dat gaat wel.