waar kan je goedkoop parkeren in amsterdam op een zondag ?

ik ga morgen dage amsterdam en moet naar het vu waar kan ik het beste parkeren iemand een idee ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
3.6K
Amadea
6 jaar geleden
Nergens. Je kunt beter een dagkaart voor het openbaar vervoer nemen, en dan per trein, metro, bus en tram naar de gewenste bestemmingen reizen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tuurlijk wel, Amadea.

Antwoorden (5)

Rondom diverse metrostations in de buitenwijken kun je vaak nog wel gratis parkeren in de woonwijk. Vandaar uit kun je dan per metro verder de stad in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Welke buitenwijken? De bijlmer bedoel je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oost, IJburg, Noord (zelfs doordeweeks gratis, maar geen fijne buurt..) en in west.
ronron1212
6 jaar geleden
Metro rijd niet in noord of ijburg en oost.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
Sinds wanneer rijdt de metro niet in Oost? Ik ga geregeld naar de heerlijke volkorenbakker in de Wibautstraat met lijn 51 :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ trouwens voor dit goede antwoord, ik neem aan dat in dit geval met buitenwijken de wijken buiten het centrum bedoeld wordt.
ronron1212
6 jaar geleden
@Crane dat is maar een straat in oost en oost is erg groot. Parkeren in de omgeving van de wibautstraat is bijna zo niet onmogelijk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
Dus: de metro rijdt wel in Oost. En parkeren is daar niet onmogelijk (wel duur door de weeks), je moet alleen even de juiste plekken kennen. Op zondag kun je onder andere achter de Albert Heijn goed en gratis parkeren. Nog nooit op zondag meegemaakt dat ik in de buurt geen plek vond.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je nergens in de buurt van de Wibautstraat parkeerplek kunt vinden (des noods rijd je door tot de Weesperstraat en pak je daar de metro) dan doe je echt iets niet goed.
In Amsterdam Noord, Oost, IJburg en West kan je op de zondag bijna overal gewoon gratis parkeren. Over Zuid weet ik het niet heel zeker. Bij de IC van de VU kan je ook gewoon voor de deur (gratis) parkeren zolang je daar ook echt moet zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In het Amsterdamse Bos bij grand café de bosbaan kun je gratis parkeren.
Vanuit daar kun je lopend naar het VU.
En als je weer klaar bent in het VU kun je hier gelijk een mooie wandeling maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onder andere langs de Boelelaan kun je op zondag vrij parkeren. Het is wel even zoeken naar een plekje, zeker dit weekend omdat er veel studenten naar de VU komen om te studeren (volgende week tentamens). Maar er is altijd wel een plekje te vinden.
De metrohalte Boelelaan/VU bevindt zich pal naast de parkeergelegenheden. Daar kun je eventueel lijn 51 nemen richting Amsterdam CS.

Mocht je er toch geen plek kunnen vinden, rijdt dan even de Beneluxbaan op richting Buitenveldert. Als je de Jumbo aan de rechterhand ziet ga je naar links, in die wijk is ook veel parkeergelegenheid. En ook pal naast de metro.

Toegevoegd na 3 minuten:
Officieel heet het daar trouwens nog niet de Beneluxbaan maar de Buitenveldertselaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op zondag en op veel feestdagen kun je op veel plekken in Amsterdam gratis parkeren.
Alleen niet in een aantal drukbezochte gebieden.

Hier kun je zien waar wel:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeertarieven
(Vinkje zetten bij "zondag". Alleen de gekleurde gebieden zijn betaald)

En zie ook:
https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=%7B00EF5F11-7A61-4750-8995-CC0DB0BF942E%7D