Hoe krijg ik deze (kalk?)vlekken van mijn autoruit?

Deze vlekken zitten er al een tijdje. Met een normaal sopje of met azijn krijg ik het er niet af. Iemand een idee?

Picture for question
8 maanden geleden
in: Auto's
1.1K
Inekez1
8 maanden geleden
Zit het aan de binnenkant of buitenkant?
Alleen op het glas of ook op de lak?
Op alle ruiten of slechts een deel van de auto?
Weet je zeker dat het vlekken zijn en niet beschadigingen in de coating op het glas?
JustName
8 maanden geleden
Het zit echt alleen op het glas. Verder niet op het lak. Het zit aan de buitenkant. Heb het op alle zijruiten. Voor en achter niet.
JustName
6 maanden geleden
Uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben opgelost met Chemical Guys Water Spot remover. Goed spul!

Antwoorden (1)

Op je ramen zie je de kalkvlekken meestal het eerste. Je zult hier waarschijnlijk dan ook mee willen beginnen. Gelukkig is glas behoorlijk sterk en kan het best een beetje hebben. Een puf claylube (kleiglijmiddel) en een stuk klei hebben vaak al heel veel effect. Op glas kun je in dit geval best een beetje druk uitoefenen. Zolang je de ruit daarna maar even wast met autoshampoo en wellicht ook nog even met de glasreiniger eroverheen gaat, is er niks aan de hand. Als zelfs de klei niet sterk genoeg is kun je polijstmiddel erbij pakken. Een medium polijstpad met een medium polijstmiddel uit de kast pakken en de kalkvlekken zouden al snel tot het verleden moeten horen. Let er wel op dat je hierna de ruit goed ontvet en er met een glasreiniger overheen gaat. Anders heb je kans op vettige vlekken van de polijstolie.
*houdt er wel rekening mee dat bovenstaande je glas sealant kan verwijderen. Het kan dus zeker geen kwaad om achteraf een nieuw laagje glassealant aan te brengen.
fremar
8 maanden geleden