Waarom zit het stuur rechts bij de auto's van waardetransport?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Bij lang niet alle waardetransportwagens zit het stuur aan de 'verkeerd' kant.
Vroeger bij Brink's Gerlach BV reden er oude Engelse Commers,rechtstreeks uit Engeland.Uiteraard met het stuur aan de rechterkant.
Daarnaast reden er VW LT en T2 busjes met het stuur aan de linkerkant.
Tegenwoordig zit er een luik aan de rechterkant van de wagen.De buitenspiegel kan automatisch worden ingeklapt om zo dicht tegen de muur van een bankgebouw te parkeren.
Hopende heb je hier wat aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v623/rottierood/brinks002.jpg[/IMG]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

om zo dicht mogelijk lang het pand te kunnen parkeren!

Toegevoegd na 16 seconden:
En dan ook nog uit kan stappen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me sterk, de bestuurder stapt zelf nooit uit.
Dat doet de bijrijder
Omdat deze auto's gemaakt worden in Engeland. Dit i.v.m met de vele beveiliging die zich op deze auto's bevind. Kunnen we blijkbaar niet in Nederland. Bijkomend voordeel is dat ze op deze manier vaak dicht bij het pand kunnen komen en de chauffeur een goed overzicht heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste geldtransportwagens werden geïmporteerd uit Engeland, waar het stuur rechts zit. Dat bleek handig te zijn, want nu hoefde de geldloper minder ver te lopen en liep dus minder risico. Daarom hebben ze dat zo voortgezet toen er nieuwe auto's nodig waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ook al bij de oude van gent en loos bestelbussen en was makkelijk met instappen zodat je niet door het verkeer heen hoeft ass je bent uitgestapt.