Kan je tegenwoordig beter een auto prive leasen dan een andere auto kopen?

Mijn auto is van 2002 en ik kijk zo eens om me heen en ik denk dat er best wel aardig wat prive lease auto's rondrijden

7 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geld lenen kost geld... En leasing is een leenvorm.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe kan je zien dat er aardig wat prive lease auto's rondrijden?
Herman63
7 jaar geleden
Door dat er veel zelfde merken en types rondrijden met of zonder reclame lijkt het me gewoon zo
Herman63
7 jaar geleden
QuidProQuo je kan het bedrag wat je wilt uitgeven voor een auto miss. ook bij elkaar gespaard hebben en dan geen onderhoudskosten in de tijd dat je de auto least.
ronron1212
7 jaar geleden
@Herman63 lease houdt in dat je aale kosten die verwacht worden in je lease bedrag zitten. Hiervoor wordt het lease bedrag bepaald door een bedrag per kilometer. In de overeenkomst staat dan ook hoeveel kilometer je voor dat maand bedrag op jaar basis mag rijden. Rijd je meer moet je per kilometer bij betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Herman: "dan geen onderhoudskosten in de tijd dat je de auto least." Er zit natuurlijk ergens een omslagpuntje. Als je alleen maar pech hebt met je auto en de reparaties rijzen de pan uit, ja dan is leasing goedkoop. Maar wanneer weet je dat? Ik betaal 8000 euro aan bijtelling per jaar, voor de helft van dat bedrag kun je een aardig kar rijden, en met de andere helft de lopende kosten zoals verzekering en garage financieren, en in jaar 2 verdien je al de helft terug(!)
Herman63
7 jaar geleden
Ik begrijp uit de reacties dat er geen eenduidig antwoord op mijn vraag is te geven!
ronron1212
7 jaar geleden
Bijtelling betaal je alleen als je een lease wagen van je baas hebt en niet als je zelf als particulier een auto leased.
Herman63
7 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk ronron1212

Het beste antwoord

Dat is voor iedereen weer anders. Hoeveel kilometer rij je per jaar? Heb je een vast inkomen of variabel inkomen per maand? etc. Check ook de bron (ANWB.nl)