Waar vind ik de V snaar in mijn auto?

Toegevoegd na 45 minuten:
Citroen Saxo 1.4

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vermeld ook even het merk en type auto.
Dat antwoord een stuk makkelijker.
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/auto-onderdelen/v-snaar

Antwoorden (3)

Bij of op de dynamo.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ http://www.tuning-gids.nl/piepende_v-snaar.htm
Waarschijnlijk is de riem met enige moeite te zien tussen de bovenkant van het rechter voorwiel en de motor zelf, onder de motorkap achter de (in rijrichting gezien) rechter koplamp.
Het kan voor een monteur nogal een gedoe zijn om er goed bij te komen, zoals zichtbaar wordt in deze tutorial: https://youtu.be/xRSt4-nj14M

Let op! Nooit met een loshangende sjaal boven de draaiende motor komen!
De riem draait sowieso, en bovendien kan de koelventilator onverwacht gaan draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die koelventilator kan zelfs ineens gaan draaien nadat de warme motor afgezet is. Bij sommige merken zelfs als de sleutel uit het contact is ...
Bordensteker
7 jaar geleden
bij de saxo zit de v-snaar (eigenlijk is het een multieriem maar dat terzijde) aan de linkerzijde aan de zijkant van het motorblok te herkennen aan een zwarte riem die over een ronde schijf draait. bij de saxo is de riem prima zichtbaar als je linksonder in de hoek kijkt bij het motorblok zie je hem met de motor lopend zijn werk doen ga effe proberen foto toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super,dankjewel!!