Welke kleur umwelt-sticker heb ik nodig voor Aken Duitsland?

Het betreft een dieselauto van januari 2000. Welke kleur heb ik dan nodig. Ik kom er niet uit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
Bordensteker
7 jaar geleden
Ter informatie van andere lezers even het antwoord op de hier gestelde vraag, namelijk: welke kleur Umweltsticker voor Aken nodig is.
Voor de Umweltzone van Aken is een groene milieusticker nodig. “Per 1 februari 2016 is in Aken de milieuzone (Umweltzone) ingevoerd. Vanaf deze datum zijn alleen voertuigen met een groene sticker of een speciale vergunning toegestaan in de milieuzone.
[ ... ]
Op de website van Aken vindt u op de pagina "Umweltzone" alle nodige informatie over de milieuzone. Geïnteresseerden kunnen hier terecht voor tekst en uitleg over: - groene sticker: waar verkrijgbaar? (Duits, Nederlands, Frans en Engels): http://www.aachen.de/de/stadt_buerger/umwelt/luft-stadtklima/luftreinhalteplan_umweltzone/umweltzone/translation/NL_groene_stikker.html - speciale vergunningen en aanvragen (Duits): http://www.aachen.de/de/stadt_buerger/umwelt/luft-stadtklima/luftreinhalteplan_umweltzone/umweltzone/ausnahmen_antraege/index.html - vragen en antwoorden (Duits): http://www.aachen.de/de/stadt_buerger/umwelt/luft-stadtklima/luftreinhalteplan_umweltzone/umweltzone/fragen-antworten/index.html - persberichten (Duits) Genoemde pagina www.aachen.de/umweltzone wordt voortdurend geactualiseerd en onderhouden.
Geïnteresseerden uit binnen- en buitenland kunnen voor vragen en verdere informatie (Duits, Engels, Nederlands en Frans) contact opnemen per Email: umweltzone@mail.aachen.de .” Welke sticker er voor een niet nader vermelde ‘dieselauto uit 2000’ verstrekt kan worden, lijkt mij een vraag apart, waar door ons nog geen antwoord op te geven is, en waar alleen de vraagsteller iets aan heeft (maar niet op gewacht heeft?).

Het beste antwoord

Die sticker kun je aanvragen bij TÜV-Nord aanvragen, in Apeldoorn. Je vult de gegevens van je auto in op de website, zoals ze op het kentekenbewijs vermeld staan, en dan krijg je automatisch de juiste kleur sticker die bij je auto hoort toegestuurd.
Dit kost uiteraard wel geld, maar dan heb je gelijk de goede in huis. Bewaar ook de papieren die je er bij krijgt.

Toegevoegd na 13 uur:
Lees ook de reactie op de vraag zelf, staat ook veel info in. Om Aken binnen te mogen rijden heb je een groene sticker nodig.
Het is niet zomaar te zeggen of je dit krijgt, diesel uit 2000 zal op grensgebied van groen en geel zitten denk ik.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oops.. bedankt voor de reactie. Ik heb net eentje besteld via website. Maar ze vragen alleen kenteken. Is dat voldoende om de juiste sticker te verzenden? Ik twijfel heel erg aangezien ze alleen kenteken vragen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Kijk eens op de site van RDW, als jij daar kenteken invoert, zie je ook alle gegevens van je auto. Die staan gewoon in een database.

Andere antwoorden (1)

Als u in Duitsland naar een garage gaat van uw auto merk met het kenteken er bij dan krijgt de juiste sticker en dan betaalt u veel minder dan als u het in Nederland regelt bij voor beeld de anwb