Is de garage aansprakelijk voor motorstoring na APK en grote beurt?

Doordat ik met mijn arm in het gips zat, heb ik een aantal weken niet mogen rijden. Mijn garage heeft mijn auto daarom opgehaald en APK gekeurd en een grote beurt gegeven. Mijn arm is sinds een week weer uit het gips. Toen ik echter de auto startte, gaf hij een motorstoring aan. Dit was niet zo, voordat de garage mijn auto heeft nagekeken en sindsdien is de auto niet meer gebruikt. Is het normaal dat dit 'spontaan' gebeurd of mag ik ervan uitgaan dat dit gebeurd is doordat de garage met mijn auto bezig is geweest?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
4K
Reddie
7 jaar geleden
Lijkt me handiger dat je gewoon even terug gaat naar de grage in plaats van meteen over aansprakelijkheid te gaan beginnen.
ronron1212
7 jaar geleden
Een apk is alleen een keuring. De onderhoudsbeurt is wat anders. Ga eens snel naar de garage wacht niet en bespreek het.
tinus1969
7 jaar geleden
Hoe lang heeft de auto stilgestaan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja Tinus , dat kan belangrijk zijn i.v.m staat accu.
Kort geleden motorstoring en alle storingen die uit metingen kwamen waren allen stroom gerelateerd.
Nieuwe accu en het probleem was opgelost.

Antwoorden (1)

Het is niet zozeer aansprakelijk stellen in dit geval. Ik zou gewoon even langs de garage rijden om te vragen of ze de auto willen uitlezen, omdat de storing voor de apk keuring er niet was. Het zou zomaar een stekkertje welke af en aangesloten is geweest van de luchtfilter e.d. kunnen zijn die ze met een knop kunnen verwijderen uit het systeem :)