Als ik rem maken hoor ik krakend geluid zoals bij ABS. Is dat reden om naar de garage te gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
9.8K

Het beste antwoord

Een krakend geluid bij (sterk) afremmen komt meestal van de schroefvering die op de voor- en achter wielen zijn gemonteerd. Niet te verwarren met de schokdempers, die zitten binnen de schroefveren.
Het krakende geluid komt dan van de schotels waartussen de schroefveren zijn gemonteerd door de krachten die door remmen worden uitgeoefend op de vering door de carrosserie.
Roest in de schotels en speling van de veren binnen de schotels geven dan een krakend geluid.

Remmen zelf kraken zelden, eerder zullen deze piepen of gillen als ze versleten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op Google kan je er vast veel over vinden. Verder kan je het vragen aan kennissen die er verstand van hebben. Bij de garage zal je relatief gezien veel betalen vergeleken met dat het iets simpels is zodat je het zelf kan oplossen. Maar natuurlijk; als je niets kan vinden op internet en dat je kennissen je ook niet kunnen helpen, zou ik overwegen om toch naar de garage te gaan. Want veiligheid is het allerbelangrijkst!
Meld je ook bijvoorbeeld aan op ''auto-forums'' want zij daar snappen er ook heel wat van.

Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je rem kraakt en niet naar behoren functioneert zou dit een reden moeten zijn om naar een garage of specialist te gaan. Hopelijk weet je wat je aan het repareren bent maar een garage kan op een speciale bank testen of je remmen goed functioneren.
Overbodig om misschien te vertellen dat de reminstallatie niet alleen voor jouw veiligheid goed dient te werken maar zeker ook voor je mede weggebruikers.
Mijn advies: Laat hem nakijken.