is het veilig genoeg als je alleen achteraan winterbanden plaatst?

Volgens mijn dochter heeft haar garagist gezegd dat vier winterbanden niet echt nodig zijn, dat het genoeg is als ze achteraan winterbanden plaatst als ze nu het geld niet heeft voor vier winterbanden.
Ik stel me echter vragen bij deze bewering... is dat wel veilig genoeg?

7 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Beter géén winterbanden dan twee winterbanden.

Het ligt er een beetje aan waar, wanneer en hoeveel je rijdt in de winter of het überhaupt zinvol is om winterbanden te monteren, maar als je niet op gewone banden wil blijven rijden in de winter, dan toch echt 4 laten monteren. Geen 2.

Toegevoegd na 7 minuten:
En je hebt het over 'alleen achter'. Dat suggereert achterwielaandrijving. Wat denk je wat die voorwielen gaan doen als je wil sturen met weinig grip (geen winterbanden) en je achterwielen wel gewoon blijven 'duwen'?
Inekez1
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
ik dacht het al... nu nog hopen dat mijn dochter luistert als ik deze bron doorspeel wellicht wel.
hartelijk dank!