Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De prijs van LPG aan de 'pomp' stijgt flink. Is het wel verstandig om nu nog een LPG installatie in te bouwen in oude auto? Alternatieve brandstof?

Ik heb een oude bus, ouder dan 25 jaar. Verbruik 1:5, benzine. Ik overweeg een LPG installatie in de bus te laten inbouwen. Maar zo'n installatie is kostbaar en bovendien: De LPG prijs blijft maar stijgen! Is het nog wel verstandig om zo'n installatie te laten inbouwen? Moet ik overstappen naar een alternatieve brandstof, en zo ja, welke? Er bestaan systemen waarbij watergas aan de benzine wordt toegevoegd, waardoor je 20 tot 70 % minder brandstof verbruikt. Dat systeem kost zo'n € 1.500,-. Iemand ervaring daarmee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je een LPG-installatie in jouw 'bejaarde' bus installeert, heb je zowiezo niets te maken met een hogere inschaling voor de wegenbelasting door de vrijstelling. Je betaalt dus geen cent wegenbelasting! Het verbruik met gas zal wel iets stijgen door een wat lager rendement van gas. Ik zou dus voor LPG kiezen. Kassa......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het prijsverschil per liter brandstof ongeveer €1,- per liter bedraagt op dit moment...verdien je de investering van € 1.500,- al terug in 1.500 km rijden.
Gezien de leeftijd van het voertuig hoef je geen wegenbelasing te betalen..
Dus doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik zou zeker LPG inbouwen, geen wegenbelasting, en het stijgt nooit richting benzine qua prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wegenbelasting betaal je niet en als je gas in laat bouwen kan je kiezen voor het eenvoudigste systeem .

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook ligt de prijs van de inbouw af wat voor motor aantal cilinders.Prijs varieert 1500 t/m 1900 euro Met een verbruik op gas van 1-4 heb je bij 13000 km al 1500 bespaard.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zoals ik lees ben ik bang dat het voorlopig niet betaalbaar is.Zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding