Hoe zal het gaan met de waardeontwikkeling van een aan te schaffen occasion?

Stel; je koopt een occasion van 13000 euro. Een goeie Japanse ruime sedan van 4 jaar oud. Maar....hij loopt op benzine en nu ben ik bang dat de restprijs van zo'n auto binnen een aantal jaren enorm zal kelderen, omdat er steeds meer auto's komen die hybride of electrisch zijn. Is die angst terecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Van bijna elke auto keldert de waarde als een baksteen. Alleen voor modellen die veel gevraagd zijn/worden, behouden relatief veel waarde. Naar de huidige maatstaven zijn dat zuinige, klein langlevende (kwalitatief goede) auto's die evt. op benzine, dan wel (bio)diesel rijden.

Maar hoe lang wil je er mee rijden? Het zal nog wel een paar jaar (10-15j jaar) duren voordat iedereen overgestapt is op een elektrische/hybride auto. Sommige auto's worden juist na vele jaren veel geld waard, maar daarvoor moeten ze een rariteit zijn (worden). Een japanse sedan zal dat stadium waarschijnlijk niet bereiken...