Kan een gaatje in de zijkant van een autoband herstelt worden?

Hallo

Toen ik mijn banden heb bijgeblazen, viel het op dat er 1 van de 4 veel platter was dan andere, nu heb ik die band besproeid met zeepsop en het blijkt dat er een gaatje zit in de zijkant.
De banden zijn nog redelijk nieuw en graag zou ik willen weten of die band nog herstelt kan worden.

Dank

7 jaar geleden
in: Auto's
10K

Antwoorden (3)

Ja ,dat kan. U kunt er een prop in laten zetten. Wel is het verstandig, als het de voorband is, deze naar de achterkant te verplaatsen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een prop schieten doen ze alleen op het loopvlak aan de zijkant kunnen ze er geen prop in schieten
De lekkage zou je kunnen verhelpen zoals in eerder antwoord beschreven. Toch zou ik het risico niet nemen. De band kan natuurlijk inwendig beschadigd zijn (canvas breuk).
Hoop dat je nooit meemaakt om een klapband te krijgen.
Wat is het jou en jouw inzittenden waard?
Laat een nieuwe band monteren. Rijdt een stuk prettiger.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, een prop kan alleen op het loopvlak. Waarom ben ik vergeten maar dat zei Willem van de garage en die heeft er verstand van.