Heeft Nissan ook sjoemelsoftware?

Met mijn Nissan heb ik de dagteller en de verbruiksmeter op 0 gezet.
Tot de volgende tankbeurt gaf de meter een verbruik aan van 5,0 liter op 100 km dus 1 op 20.
Bij de pomp echter bleek het verbruik 1:17

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik vermoed dat dit eerder te maken heeft met de resolutie van de meet-hardware. Dit is niet gekalibreerd en geeft alleen een indicatie.

Sjoemelsoftware heeft te maken met de uitstoot en niet met het verbruik van de auto. Bij Volkswagen verdraaide de software de waarden van wat er gemeten uitgestoten werd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je antwoord omtrent Volkswagen klopt totaal niet. 1 Uitstoot en verbruik gaan hand in hand, een laag verbruik geeft ook een lagere uitstoot. 2 De gemeten uitstoot klopte exact op de testbank echter zodra de auto in beweging was werd de software die voor de lage emulsie verantwoordelijk was uitgeschakeld en verbruikte de auto meer dan in een testopstelling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De resolutie zou niet goed zijn? 20 naar 17 is een afwijking van 15%! Schiet niet de boodschapper, maar dat lijkt wel een Fred Flintstone meter/apparatuur. De afstandsmeter gedeeld door de liters benzine bij de pomp zal dan toch wel betrouwbaarder zijn, mits deze test wel een paar tankbeurten volgehouden wordt.