Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke auto zou ik het beste kunnen kopen (zie uitleg) ?

Ik rij nu in een Hyundai Atos, automaat. Voordelen zijn: compacte auto doch ruim van binnen, zuinig, niet te duur.
Nadelen zijn: hij is heel windgevoelig, wat ik niet fijn rijden vind. En bij het inhalen trekt hij niet snel genoeg op.
Ik wil graag een compacte auto, zuinig, niet te duur, met een sterkere motor en minder windgevoelig. Moet wel een automaat zijn.
Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een daihatsu charade met een 2.0 blok, weegt niks, dus miss niet zo handig qua windgevoeligheid, maar wel supersnel.
zelf rij ik nu in een hyuandai lantra, 1.6 gls, pittig auto, flink ruim, grote kofferbak, ik rij 1 op 12, dus redelijk zuinig, hij is alleen wat zwaar. Maar zeker ook in automaat uitvoering te krijgen, en in aanschaf kosten ze bijna niets meer.

als je een nieuwe auto zoekt, die nieuwe fiesta is erg compact, doch ruim van binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de oude seat ibiza, stevig niet te groot en een VW motor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon eens wat proefritten gaan maken. ik hoor wel enthousiaste verhalen over de drieling citroen c1, toyota aygo, peugeot 107. voordeel daarvan is ook dat je geen wegenbelasting betaalt als je niet een te grote motor neemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding