Kun je de parkeertijd eindigen bij Parkmobile met een gewone telefoon?

Ik start de parkeeractie met de app van Parkmobile maar als ik het wil stoppen is de accu van mijn smartphone leeg. Ik heb altijd een simpele telefoon bij me die alleen kan bellen maar met een prima accu.
Kan ik dan de parkeeractie met die gewone telefoon beëindigen door te bellen naar 0207990000?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Het beste antwoord

Wat een goede vraag :-) Dit kan alleen wanneer uw tweede telefoon het zelfde nummer heeft als uw smartphone (dual sim). Afmelden via 020 799 00 00 kan enkel met het bij Parkmobile geregistreerde telefoonnummer, want de lopende parkeeractie is gestart op basis van uw 06 nummer en dient met hetzelfde nummer te worden afgemeld.

U kunt echter wel altijd contact opnemen met onze Helpdesk om uw parkeeractie te stoppen. Dit kan telefonisch via parkmobile.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Parkmobile
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is helemaal geen "dual sim". Dual SIM is wanneer een smartphone twee SIM's kan huisvesten en twee telefoonabonnementen zo kan bedienen. Je kan gewoon de SIM van de smartphone overzetten naar de gewone mobiel om te bereiken dat de mobiele telefoon het juiste telefoonnummer krijgt. Soms is alleen de SIM kleiner van een smartphoine en moet je hopen dat de SIM op zijn plek blijft (technisch is deze altijd hetzelfde, maar mist wat plastic).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://lerablog.org/wp-content/uploads/2013/05/dual-sim-phone.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En even voor mijn duidelijkheid. De app kan dus enkel gedraaid worden op smartphones met een SIM-kaart? En het huidige telefoonnummer van de SIM-kaart wordt gebruikt door de app om de parkeeractie te registreren? Dat het wisselen van SIMkaart zou lukken als met een bel-actie de parkeertijd is gestart en men zo de parkeertijd wil eindigen dat vind ik een logisch verhaal. Maar dat de app zich wat aantrekt van het telefoonnummer vind ik lastiger. Dus dit is wat er gebeurt en kan volgens de helpdesk: Start app
App leest telefoonnr uit SIM
Stuurt deze door naar Parkmobile met de andere gegevens.
Smartphone valt uit.
SIM van smartphone in oude mobieletelefoon
Vrager belt naar Parkmobile (met telefoonnr gelijk aan smartphone waar de app op draaide).
Parkmobile herkent het mobiele nr en stopt de actie via telefoon die is opgezet met de app. ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit kan telefonisch via parkmobile.nl/contact LoL "telefonisch"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vijfmeter
"jullie website" De vraag is of dit account ook maar iets te maken heeft met parkmobile.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, dan verschillen we sterk van wat duidelijk is. :D, Ik zeg dat het antwoord bewijsbaar onjuist is en onnodige fouten bevat. Het moet gewoon lukken zonder een telefoon die DualSIM heeft. En "telefonisch" naar een website verwijzen is echt het toppunt van niet weten wat je zegt.

Andere antwoorden (1)

http://www.parkmobile.nl/helpdesk/parkeren/hoe_kan_ik_een_parkeeractie_aan_en_afmelden_via_mijn_mobiele_telefoon

HOE KAN IK EEN PARKEERACTIE AAN- EN
AFMELDEN VIA MIJN MOBIELE TELEFOON?

Met Parkmobile kunt u eenvoudig en snel parkeergeld afstaan via uw mobiele telefoon. Zo betaalt u dus nooit meer teveel en hoeft u niet te slepen met bergen kleingeld. Vergeet de parkeermeter en meldt uw parkeeractie voortaan aan en af via de Parkmobile App, het inbellen naar het Parkmobie spraaksysteem of door het versturen van een sms-bericht.

De wijze van afmelden hoeft niet gelijk te zijn aan de wijze van aanmelden. Bijvoorbeeld aanmelden via de Parkmobile App en afmelden door in te bellen.

Bellen
Door te bellen naar 020-7990000, lokaal tarief, kunt u een parkeeractie aan- en afmelden via het Parkmobile spraaksysteem. Aan de hand van de stem kunt u binnen vier stappen een parkeeractie aanmelden en binnen twee stappen een parkeeractie weer afmelden.

Klik hier voor uitleg over de werking van het Parkmobile spraaksysteem.

LET OP: Het is belangrijk om de bevestiging van aan- en/of afmelding goed af te luisteren, zodat u bevestigd krijgt of u aan- en/of afgemeld bent.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er staat nergens dat het met dezelfde telefoon zou moeten, of met hetzelfde nummer als de telefoon waarop de app draait. En al helemaal geen woord over DualSIM.

Toegevoegd na 47 minuten:
Ja dat kan is dus het antwoord.

Toegevoegd na 23 uur:
Mocht alles niet werken dan kan je telefonisch contact opnemen met:

Toegevoegd na 1 dag:
E-mail van Parkmobile geeft dit inzicht:

Wanneer u met uw inloggegevens in de app een parkeeractie start, kunt u deze met uw telefoon telefonisch afmelden. Dit kan alleen telefonisch gedaan worden door de gebruiker die de parkeeractie ook heeft aangemeld.

(Wanneer iemand anders op zijn/haar telefoon inlogt met uw inloggegevens, dan kan deze persoon de parkeeractie niet telefonisch afmelden. U kunt dit dan wel.)

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Nick Rensen
Customer Support