Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet er verplicht over zijn van de auto zodat die bij een sloop nog ingeleverd kan/mag worden?

sinds 1 april 2015 mag je zelf geen auto meer demonteren van de RDW, en kun je zelf het kenteken van een auto niet meer inleveren bij de bovengenoemde dienst, dit kan en mag alleen nog maar via een erkende autosloperij.

Nou wil ik graag weten in wat voor staat de auto nog wel ingeleverd kan worden bij een erkende sloper?
Met andere woorden kan ik redelijk wat onderdelen van de auto afhalen en deze dan toch nog inleveren bij de sloop of mag er niets af zijn als ik de auto inlever?

kan ik de antenne eraf halen en de auto dan nog inleveren, en wat als ik ook de koplampen eruit haal en de achterlichten??

Kortom hoe compleet of incompleet mag de auto zijn?

Ik heb namelijk een donorauto op het oog om redelijk wat plaatwerk, lampen en versnellingsbak af te halen en daarna in te leveren bij een sloop.....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
tinus1969
8 jaar geleden
Vraag het de sloper. Ik neem aan, dat is een anti-fraude/anti-diefstal maatregel is; je moet dus genoeg inleveren dat duidelijk is dat de auto niet stiekum nog ergens rondrijdt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk om dat ik alsnog een vrijwaring krijg van de sloperij. Een oud Ijzerboer zal niet vrijwaren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

heel weinig zoals blijkt uit bijgevoegde link, in principe is het deel met het chassis nummer al voldoende om bij de sloop een vrijwaring te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding