Kan ik thuis zelf een autoband oppompen?

De lokale bandenpomp is al weken defect, maar moet de autobanden oppompen. Kan ik thuis dit doen en ja met wat? Wat is de beste optie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
10K
Erna55
8 jaar geleden
Je even 5 km verder rijden naar de volgende pomp.
paulus811
8 jaar geleden
Lijkt me ook Erna55. En als je het dorp niet uitkomt, heb je de auto kennelijk niet nodig.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, mits je daar uiteraard de juiste spullen voor hebt. In principe kan een fietspomp al voldoen als deze tot een bar of drie kan geven en voorzien is van een drukmeter.
In de praktijk is het natuurlijk pas echt fatsoenlijk te doen met een compressor. Deze zijn ook verkrijgbaar in handzaam formaat met een aansluiting voor de sigarettenaansteker.
Zelf kies ik toch voor het gemak van de luchtpomp bij het plaatselijke benzinestation.

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Smmige autos hebben kortere ventielen dan standaard. Enn fietspomp aansluiten gaat dan met wat wringen. De kans bestaat dat je het ventiel beschadigd en dan ben je verder van huis, figuurlijk dan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn bij mijn weten verloopstukjes voor alle autoventielen.
De druk in een fietsband is hoger dan in een autoband, dus de pomp levert voldoende druk!