kun je een ft bonito of iets wat er op lijkt onder de 10000 euro kopen

Ik weet dat het een kitcar is maar bestaat er ook iets wat er op lijkt en geen kitcar is of een andere oldtimer sportauto, het mag wel ietsje duurder zijn als 10000 euro. Wat is het precies voor een auto. Aantal pk,s, topsnelheid, acceleratie, wegligging enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtige wagen - ik heb een keer een witte gezien in slechte staat, maar ik ben niet zo handig dus dat werd niks. Met een rode heb ik een keer een proefrit gemaakt. Maar de verkoper heeft waarschijnlijk zijn kans gemist omdat ie me niet zelf een stukje liet rijden. Was toch wel oude techniek (standaard kever motor waarschijnlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een kitcar is kon je er zelf ook een andere motor inleggen of niet?????

Het beste antwoord

Het _is_ al een kopie, nl. die van een Ford GT :). Als je dus iets wilt wat daar op lijkt, moet je een Ford GT kopen :). Die zijn volstrekt onbetaalbaar. Een Fiber-fab Bonito in goede staat: reken tussen de 10.000 en 15.000 euro. Als je er eentje voor rond de 5.000 kunt vinden, houdt dan maar rekening met veel sleuteluren.
Gewicht: 720kg.
Topsnelheid: ±150km/h (dan moet ie natuurlijk nog in topconditie zijn).
Vermogen (nieuw): 44 PK (dan moet ie natuurlijk nog in topconditie zijn). Zeker geen snelheidsmonster.
CC: 1285.
Boxermotor (luchtgekoeld), dus geen last van lekke koppakking. Voor zover ik weet een Kever-motor. Verder natuurlijk googlen :).

Het aantal PK's in combinatie met 't aantal CC's een beetje een mysterie - of er staan in fout in mijn boek: 1285CC kever-motoren hadden 50PK staat daar in. Ik denk dat dat een foutje is, want bij de 1,5L motoren staat 44PK.

Het is echt oude techniek - dus niet raar opkijken als je d'r een ritje mee maakt: lange schakelpook, etc.

Toegevoegd na 12 minuten:
Hier een idee over de prijzen:
http://www.avenger-valkyrie.org/forsale/index.html
Voorkomende namen:
Avenger GT
VW Bonito
FT Bonito
Fiberfab Bonito

Hier eentje te koop voor 8000:
http://www.hbvankranen.nl/bonito.htm