Mijn autodeur ging tijdens het rijden open en nu wil die niet meer dicht of op slot. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
14.3K
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Met duct tape omwikkelen, naar de garage gaan en repareren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig als je het automerk vermeldt?

Antwoorden (3)

door naar je garagist te gaan.
fremar
12 jaar geleden
Misschien de centrale vergrendeling. Probeer eens je deur met de vergrendeling open en dicht te krijgen. Lukt dit niet zal een demontage van het slot nodig zijn. Niet simpel. Vaak een afgebroken veertje of pinnetje. Best naar de garage dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de vergrendelnok van de deur in de verkeerde stand is geschoten.

Dit is een V-vormig plaatje dat je kunt zien als je tegen de zijkant van de deur aankijkt.

Om te zien wat de goede stand van de nok is, kijk je naar het slot aan de zijkant van de andere deur die nog wel goed werkt. Dan zie je dat die in een stand staat dat daar de nok van de stijl van de deur toegang heeft.

Dan kijk je naar de kapotte deur en zie je dat de "V"vormige nok in een andere stand staat.

De nok kun je terugduwen met behulp van een schroevendraaier. Deze tegen de nok aandrukken en hij kantelt gewoon heel makkelijk.

Op de foto zie je de nok. Het is het ijzeren plaatje waar in het midden een rondje zit. Zo moet hij staan als de deur goed werkt. Bij jouw merk auto ziet dit misschien een beetje anders uit, maar het principe is hetzelfde.
Plaatje bij antwoord
Edraket