Hoe raakt mijn accu leeg, terwijl garage geen stroomlek meet?

Het gaat om een Fiat Punto van 2002. Accu's is goed, want al vier keer vervangen.
Auto start niet na paar dagen stilstaan. Starten gaat dan met startkabels.
Wat kan dit zijn?

Wat kan dit in theorie zijn?
Zodat we dat een voor een kunnen onderzoeken en uitsluiten?
Wij denken aan
- lege accu: we hebben accu al aantal keer vervangen en getest, accu's lijken goed
- startmotor: de auto start wel met startkabel op dikke Volvo.
- dynamo: garage zegt dat die goed is, weet niet hoe ze dat meten (diode was ook goed)
- stroomlek: garage meet geen stroomlek

We denken er nu aan om toch ook alle mogelijke stroomnemers (bij stilstand) te ontkoppelen, radio, binnenlampje, kofferbaklampje.
Waar we ook aan denken is kijken of auto ook niet start na aantal dagen, als we iedere keer accupolen ontkoppelen.

Wie helpt ons verder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
5.4K

Antwoorden (3)

zomaar 'n schot voor de boeg:
als er gestart word met dikke volvo zou de startmoter best wel eens kunnen rondgaan en met eigen (kleine) accu niet.
ook het bouwjaar 2002, is 14 jaar oud keer 'n x antal keer starten per jaar. zou zomaar eens 'n slechte startmotor kunnen zijn! zeker omdat er geen lekstroom is gemeten en de accu is vernieuwd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je, huvie, dat is een aardige gedachte.
We houden hem even in gedachten.
Proberen eerst nog even die test van jjjgroot hieronder, accu eruit, 3 dagen wachten, dan starten, als die het doet, is het toch misschien lekstroom, maar dan kan het toch ook nog die startmotor zijn. Toch?
Dank je.
Ontkoppel de accu gedurende fie 3dagen, start ie daarna wel, is er toch een lekstroom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je jjjgroot,n, zie mijn antwoord hierboven, we gaan dit inderdaad eerst doen. De accu er een paar dagen uit. Dank je. Even kijken of er nog meer reacties komen..
Ik heb het met 2 auto's gehad. Niet te meten, wel lege accu, steeds! Het was 2x autoradio die accu leegtrok. Ook al zeiden ze dat t niet kon. Radio eruit probleem opgelost.
Toen t weer gebeurde, 3jr later., zwaardere accu erin laten zetten. Geen problemen meer! Ik had ford ka! Garage de goede, stompetoren, wist dit en accu voor E65,-!!