Hoe raakt mijn accu leeg, terwijl garage geen stroomlek meet?

Het gaat om een Fiat Punto van 2002. Accu's is goed, want al vier keer vervangen.
Auto start niet na paar dagen stilstaan. Starten gaat dan met startkabels.
Wat kan dit zijn?

Wat kan dit in theorie zijn?
Zodat we dat een voor een kunnen onderzoeken en uitsluiten?
Wij denken aan
- lege accu: we hebben accu al aantal keer vervangen en getest, accu's lijken goed
- startmotor: de auto start wel met startkabel op dikke Volvo.
- dynamo: garage zegt dat die goed is, weet niet hoe ze dat meten (diode was ook goed)
- stroomlek: garage meet geen stroomlek

We denken er nu aan om toch ook alle mogelijke stroomnemers (bij stilstand) te ontkoppelen, radio, binnenlampje, kofferbaklampje.
Waar we ook aan denken is kijken of auto ook niet start na aantal dagen, als we iedere keer accupolen ontkoppelen.

Wie helpt ons verder?

Weet jij het antwoord?

/2500

zomaar 'n schot voor de boeg: als er gestart word met dikke volvo zou de startmoter best wel eens kunnen rondgaan en met eigen (kleine) accu niet. ook het bouwjaar 2002, is 14 jaar oud keer 'n x antal keer starten per jaar. zou zomaar eens 'n slechte startmotor kunnen zijn! zeker omdat er geen lekstroom is gemeten en de accu is vernieuwd

Ontkoppel de accu gedurende fie 3dagen, start ie daarna wel, is er toch een lekstroom.

Ik heb het met 2 auto's gehad. Niet te meten, wel lege accu, steeds! Het was 2x autoradio die accu leegtrok. Ook al zeiden ze dat t niet kon. Radio eruit probleem opgelost. Toen t weer gebeurde, 3jr later., zwaardere accu erin laten zetten. Geen problemen meer! Ik had ford ka! Garage de goede, stompetoren, wist dit en accu voor E65,-!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100