Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke speaker kan ik inbouwen in een Peugeot 107?

Ik wil graag nieuwe boxen in mijn Peugeot 107 inbouwen. Ik ben opzoek naar speakers met meer vermogen en mooier voller geluid.

De huidige speakers die erin zitten zijn van het type 86160-0h010.

Kan ik 'zomaar' andere speakers in de auto inbouwen of zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Wat is een geschikt type speaker dat past bij mijn idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als afmetingen overeenkomen passen ze er in. :)
Beter klinken zal van meer dan alleen de luidspreker afhangen (denk aan ruimte onder de speaker). Meer vermogen? Dat zal dan ook een ander versterker moeten worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet rekening houden met de diameter en de diepte. Als je deze twee maten aanhoudt, is er een ruime keuze aan speakers van de verschillende merken. O ja, ook het uitgangsvermogen van de radio in de gaten houden......
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord!!! Misschien een domme vraag, maar waar kan ik het uitgangsvermogen van de radio in de auto vinden? Staat dit in de handleiding of iets dergelijks?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding