De temperatuur van mijn Opel Vectra a loopt erg snel naar de 100 graden is mijn waterpomp dan kapot?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
8 jaar geleden
Garage na laten kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan ook thermostaat zijn..
manneke
8 jaar geleden
Als thermostaat werkt en waterpomp niet lekt,is mogelijk radiateur verstopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zekering Vd fan , kapotte fan , censor fan . Waterpomp , thermostaat , verstopte radiateur , te weinig vloeistof in radiateur . Een kapotte rubberen V snaar . Sensor vd temperatuur meter kapot . Een koel kanaal in de motor kapot . Te weinig of geen olie in het Carter . Nou dit zijn de meest mogelijke oorzaken . Succes .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok bedankt voor de info

Antwoorden (1)

Als de thermostaat niet opengaat zal de motor temperatuur heel snel oplopen naar de 100 graden omdat dan alleen de koelvloeistof in het motorblok circuleert. Dit is heel eenvoudig te controleren, bij een niet openende thermostaat zal de kachel niet op nauwelijks warm gaan worden. je waterpomp kun je ook wel vrij eenvoudig controleren door bij net draaiende motor de dop van je radiator of expansievat even te verwijderen, als het goed is en je pomp draait dan zul je circulatie in de koelvloeistof kunnen zien. Ik gok zel op je thermostaat omdat deze eerder kapot gaat dan een waterpomp.