daalt no claim ook als je alleen schade betrokkene verhaalt en eigen schade zelf betaald ?

Ik heb met mijn auto een lichte aanrijding veroorzaakt
Mijn eigen schade wil ik zelf gaan betalen
De schade van de ander via mjn All Risk verzekering
Daalt mijn no claim ook als ik enkel de WA schade verhaal ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja. Als de verzekeraar schade moet uitbetalen, wordt de no claimkorting lager, in principe.

In principe, want er zijn verzekeraars waar je een keer een schade kunt rijden zonder verlaging van de no-claimkorting als je jarenlang aaneen schadevrij gereden hebt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Reken dus uit wat het voordeligst is: zelf ook de schade betalen van de tegenpartij of (een of meer jaren) een hogere premie betalen.

Er zijn overigens ook verzekeraars die een zog. no-claimbescherming bieden.
Computoon
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Klopt, sommige verzekeraars bieden een bonusbescherming maar dat is op zich ook weer een verzekering en dus niet gratis. En ook al blijft de korting hetzelfde, je zakt wel op de bonus malus ladder van bijv. 20 naar 15 (beide bijvoorbeeld 70% korting). Bij een eerstvolgende schade gaat je premie geheid omhoog, dus zelfs als je niet in korting zakt is het toch goed om te overwegen om de schade zelf te betalen, vooral als deze erg meevalt. Goed antwoord, +