Mijn auto rijdt ook op Lpg maar als die op gas rijdt gaat dat soms met horten en stoten. Waarom?

Ik heb al nieuwe bougies laten steken maar het probleem blijft.
Wanneer ik op benzine rijd heb geen enkel probleem.
Ik heb gezien dat er ergens een filter op de leiding staat; kan het zijn dat die vuil is zodat ik geen voldoende gas aanzuig?
De auto heb ik 2dehands aangekocht en na een kontrolestempel op ongeveer 50.000 km of zo staat er geen nieuwe stempel meer in het onderhoudsboekje.
Daarom denk ik dat de verkoper NOOIT meer een controle van de installatie heeft laten uitvoeren tot de huidige kilometerstand van 155.000....
Iemand een idee wat er mis is?

8 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een keer goed af laten stellen op LPG, door een monteur/garage die er verstand van heeft. Op LPG afstellen is anders dan op benzine.

Toegevoegd na 54 seconden:
Mogelijk is er een onderdeel(tje) defect in het LPG gedeelte........
jc54
8 jaar geleden
samaiphon
8 jaar geleden
mijn LPG installateur heeft me gevraagd om eerst de auto in de garage terug te laten afstellen op benzine en daarna terug te komen om deze op LPG af te stellen.
blijkbaar moet dat om de software van de LPG te coördineren met de software van benzineafstelling
sorry voor late antwoord maar ben pas terug na 3 maanden overwinteren in het buitenland!